17 en 24 juni: workshop

IMG_2219

“Spelen met garen, kleuren en figuren”, zo hebben Betsie de Laat en ik onze workshop genoemd. We gebruikten vierkanten in banen en cirkels. Er werd geklost in de Milanese techniek. En het uiteindelijk resultaat werd drie-dimensionaal. Eigenlijk was het kleurgebruik ook belangrijk.

Voor Kerst hadden we onze min of meer vaste deelneemsters bericht over de data gestuurd en aangegeven, dat we iets drie-dimensionaal zouden gaan klossen in Milanees. Al snel kwamen de aanmeldingen. Dat betekende voor Betsie en mij, dat we serieus aan de slag moesten. Tekeningen maken, kiezen voor patronen en natuurlijk klossen. We gingen uit van een vierkant in banen dat we op Internet hadden gezien, al konden we de gebruikte techniek niet zien. We pasten dit vierkant aan, omdat we het te groot vonden voor een workshop. Al bezig zijnde, kwam ik ook op het idee om een cirkel te maken. Stuurde deze naar Betsie: wat vind je van zoiets?

17 juni

In het atelier

En voor ik het wist, had Betsie hem geklost.

Tussen mijn uilen voor de carnaval door moest de workshop gestalte krijgen. Geregeld overleg, dingen uitproberen en ja we kwamen naar ons gevoel tot een goed resultaat. En naar bleek vorige en deze zaterdag ook naar het gevoel van de deelneemsters. Beide zaterdagen waren volgeboekt, alleen op 23 juni vielen 4 mensen door omstandigheden uit. Jammer voor hen, ze hebben wat gemist.

De 17e was het superwarm, maar ondanks de mogelijkheid buiten onder de bomen te klossen, bleef iedereen toch binnen klossen. Het was te gezellig zo, denk ik maar. Iedereen was enthousiast bezig en af en toe was het doodstil, zo ingespannen waren ze aan het werk of misschien was het de hitte?😉We konden met de deuren van de serre wijd open binnen en buiten eten. Helaas niet op 23 juni, want toen motregende het de hele dag. Dus de lunch toen in de serre met zijn

23 juni

De lunch heeft gesmaakt.

allen.

23 juni

Eerst in netslag uitproberen

Kortom, het waren twee hele gezellige dagen. Dat vonden wij als organisators niet alleen, ook de deelneemsters vonden dit. Voor de voor ons nieuwe deelneemsters was het eveneens een geslaagde dag, want ook zij willen volgend jaar weer graag een uitnodiging krijgen. Dus Betsie en ik moeten onze hersenen en handen komend jaar laten werken om voor volgend jaar weer met een leuk patroon te komen.

Dames, hartelijk bedankt voor de gezelligheid, want een sfeer maak je samen. Het is heel fijn te merken, dat iedereen met iedereen kon babbelen. Die sfeer houden we er graag in! En bij leven en welzijn tot volgend jaar!

 

Over laurinswereld

Getrouwd, kinderen, kleinkinderen en veel hobby's. Dit maakt allemaal deel uit van laurinswereld. Ik schrijf over kantklossen (mijn grootste hobby), fietsen, wandelen, dieren, skiën, vakantie, fotograferen en soms over wat ik meemaak in mijn persoonlijk dagelijks leven. Ik schrijf niet over mijn hobby computeren, want dat blijkt wel uit het feit, dat ik graag via mijn blog op de computer zit.
Dit bericht werd geplaatst in Kantklossen, workshop kantklossen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

